.

.

 بالفيديو: إعلامي مصري لصافيناز : الحاجات اللي طالعة ونازلة عندك سبب هيجان الشباب في الشوارع

شن الإعلامي المصري تامر أمين هجوما حادا على الراقصة صافيناز، وذلك بعد الإعلان عن استعدادها لتقديم برنامج في شهر رمضان القادم.

تامر وجه تحذير للجهة أو القناة التي ستنتج هذا البرنامج، حيث قال “أيا كانت هذه الجهة أو القناة، فأنا بقولهم من دلوقتي لا تفعلوا ذلك، فإنكم ترتكبون إثما كبيرا، وأنا شخصيا مش هسيبكم، هطلع كل يوم في البرنامج انتقدكوا وأروقكوا، لأنه مش للدرجة دي بقى، حرام عليكوا ده رمضان، فلو سمحتوا القناة تراجع نفسها وتتقي ربها، وتقعد صافيناز في بيتها، لحد رمضان ما يعدي على خير”.

واتهم صافيناز وأمثالها بأنها المتسببة في جزء كبير حالات التحرش والاغتصاب في الشارع المصري، حيث قال “جزء كبير من التحرش والاغتصاب وانتهاك العرض اللي في الشارع بسبب صافيناز وأمثالها، ما كل ما نتفرج على الحاجات دي وحاجات طالعة ونازلة، ننزل ننفس ونطلع الكبت ده في الشارع في البنات الغلابة إخواتنا”.

وأضاف إنه لو كان الأمر بيده لاتخذ قرار بترحيل صافيناز، وقال “ما تروح ترقص في بلدها، يعني هي فرص العمل في الرقص قليلة في بلدها، وإحنا ناقصين رقاصات، دي مصر مليانة رقاصات اكتر من الهم على القلب”

About Unknown

مدونة حكمات للمعلوميات مدونة حديثة انشئت عام 2013 ، تهتم بالتطوير المواقع و خصوصا البلوجر . أنشئت المدونة من طرف المدونة شباني عبدالصمد طالب جامعي ، طموح لتقديم الجديد و الحصري لكل متابعين على المدونة.
«
Next
رسالة أحدث
»
Previous
رسالة أقدم

Top